SZÉCHENYI TERV
rolunk

Rólunk

Megnyitotta kapuit a Dunavarsányi Mózeskosár Református Bölcsőde

A Jóisten kegyelméből 2025. április 1-vel intézményünk megkezdte működését. A Dunavarsányi Református Egyházközség az Európai Unió és Magyarország kormányának támogatásával, az RRF-1.1.2-21-2022-00091 azonosítószámú projekt keretében hozta létre bölcsődénket, amelynek megvalósításához 839,95 millió Ft vissza nem térítendő támogatást kaptunk, a Széchenyi Terv Plusz program keretében. Bölcsődénk 4 csoportszobájában 56 férőhellyel várja szeretettel a kisgyermekeket. Az épület korszerű hűtés-fűtési rendszerét talajszondás hőszivattyúrendszer biztosítja, amely padló-, és mennyezet fűtést, illetve mennyezet hűtést tesz lehetővé. Az épületben hővisszanyerős szellőztetőrendszer is működik, valamint a tetőre telepített napelemek biztosítják az energiahatékony üzemelést. A játszóudvarunkon gumiburkolatú kismotorpálya, fészekhinták, homokozók, csúszdák, faházikók és két füvesített dombocska biztosítja a kicsik számára a felhőtlen játék és a szabad nagymozgásos tevékenységek élményét. A kerti játékok között megtalálhatók a homokozó játékok, a kisebb és nagyobb motorok, labdák, talicskák, fűnyírók egyaránt. Csoportszobáink felszerelése az 1-3 éves korosztály igényének és a vonatkozó szabályozásnak teljes mértékben megfelelő, lekerekített bútorokkal, puhasarokkal, és rengeteg játékkal biztosítja a biztonságos környezetet a kisgyermekek és dolgozóink számára.

Bölcsődei nevelésünk alapelvei

Az intézményünk nevelési elveiben és gyakorlatában elkötelezett a keresztyén értékek és életvitel közvetítésében a rábízott gyermekek felé. Mind az intézmény vezetőségének, mind az itt dolgozóknak meggyőződése az, hogy Isten hívott el bennünket arra, hogy a fizikailag és lelkileg egyaránt a Tőle kapott útmutatással élve gondoskodjunk a ránk bízott gyermekekről, segítsük és építsük őket a tőlünk telhető legnagyobb szeretettel és legjobb tudásunk szerint.

Azon dolgozunk, hogy egy olyan, érzelmi biztonságot nyújtó, családias, szeretetteljes légkört teremtsünk, melyben elsődleges a gyermek alapvető, életkori szükségleteinek figyelembevétele és biztosítása. Fontosnak érezzük, hogy az intézmény és a család együttműködésében a kölcsönös elfogadás és segítségadás legyen a fókuszban.

Fontosnak tartjuk, hogy az intézményünkbe járó gyermekek harmonikus személyiségfejlődését az egyéni képességekhez igazodó, tevékenységbe ágyazott, élményalapú gondozási módszerek és eljárások alkalmazásával segítsük elő. Nevelőmunkánk során segítjük a gyermekeinket abban, hogy megismerjék szűkebb és tágabb környezetüket, amely a nemzeti identitástudat, a keresztény kulturális értékek, a hazaszeretet, a szülőföldhöz és családhoz való kötődés alapja.

Bölcsődénkről

Egységes nevelési módszer

Egységes nevelési módszer

A bölcsőde összehangolt nevelési programja révén egységes pedagógiai hatások közvetítésére kívánunk törekedni, mely által egy különleges és újszerű lehetőséget szándékozunk biztosítani a gyermekek és családjaik számára.

Szeretetteljes légkör

Igyekszünk olyan érzelmi biztonságot nyújtó, családias, bizalmat közvetítő, szeretetteljes légkör megteremtésére, melyben természetes a gyermek alapvető, életkori szükségleteinek figyelembevétele és biztosítása. Az intézmény és a család együttműködésében pedig a kölcsönös elfogadás és segítségadás megoldásait kívánjuk szem előtt tartani.

Szeretetteljes légkör
Élményalapú nevelés

Élményalapú nevelés

Az intézményünkbe járó gyermekek harmonikus személyiségfejlődésének elősegítése érdekében az egyéni képességeikhez igazodó, tevékenységbe ágyazott, élményalapú nevelési módszerek és eljárások alkalmazására helyezzük a hangsúlyt. Segíteni kívánjuk gyermekeinket abban, hogy megismerjék szűkebb és tágabb környezetüket, amely a nemzeti identitástudat, a keresztény kulturális értékek, a hazaszeretet, a szülőföldhöz és családhoz való kötődés alapja.

A bölcsőde és a család értékrendje

Fontosnak tartjuk, hogy a bölcsőde és a család értékrendje a környezeti nevelés terén is hasonló legyen. Ennek elérésében meghatározóak lehetnek a családokkal közösen szervezett programok.

bölcsőde és család értékrendje
Környezettudatosság

Környezettudatosság

Pedagógiai programunk másik kiemelt eleme a környezettudatosság, valamint annak holisztikus szemléletű átadása. Ennek egyik fontos alapköve a szelektív hulladékgyűjtés, melyre lehetőséget biztosítunk intézményünkben.

Danis Ildikó (2015) A csecsemő- és kisgyermekkori lelki egészség támogatásának helye a koragyermekkori intervencióban című írásában kutatási eredményekre hivatkozva megfogalmazza, hogy a szülői gondozás egyre fontosabb kiegészítőjévé válik a bölcsődei nevelés. A modern felfogás szerint a bölcsődei nevelésnek ma már nem csupán a szülők munkavégzésének támogatásában van szerepe, hanem a gyermek egészséges fejlődésének segítésében is. (Danis, 2015.) Bölcsődei munkánk során törekszünk a jelen kor elvárásainak megfelelő, a fenti aktuális szemlélettel átsző, de mégis hagyományos, keresztény értékeken alapuló pedagógiai nézetek megvalósítására. Nagy hangsúlyt fektetünk a keresztény értékeken alapuló érzelmi nevelésre. Pedagógiai munkájuk során céljuk érzelmileg kiegyensúlyozott, boldog gyermekek nevelése, akik érzelmi biztonságban játszhatnak, tevékenykedhetnek és ismerhetik meg önmagukat, környezetüket, és a keresztény értékeket. Intézményünk a családias, szeretetteljes légkör megteremtésével az élményalapú közösséghez való tartozás élményét kívánja megteremteni a gyermekekben. Mindezeket az intézményünk szellemiségéhez igazodó módon a keresztény értékek és a népi hagyományok segítségével kívánjuk megvalósítani.

Bölcsődénk vezetősége

A Dunavarsányi Mózeskosár Református Bölcsőde a Dunavarsányi Református Egyházközség első intézménye. Egyházközségünk lelkésze Korsós Tamás, főgondnoka Balázs Gyula, akik a fenntartó képviseletében a kezdetektől fontos szerepet vállaltak és vállalnak napjainkban is, mind a beruházás létrejöttében, elkészültében, mind pedig a működés feltételeinek biztosításában.

Intézményünk vezetője Bóna Zoltánné Krisztina, három gyermek édesanyja, szakképzett kisgyermekgondozó-, nevelő, valamint okleveles diakónus, missziológus, szociális segítő. Intézményvezető-helyettesünk Takács Diána Anita, felnőtt lány ikergyermekek édesanyja, szakképzett kisgyermekgondozó-, nevelő, diplomás környezetmérnök. A bölcsőde létrejöttében az első tollvonástól fontos szerepet vállalt, a pályázat megírásán túl a teljes projektet menedzselte. Pályázatírással, széles körű adminisztrációval, projektek koordinálásával foglalkozott az elmúlt években, a megszerzett tudása és tapasztalata jó alapot biztosít az intézmény vezetésének segítésében.

Csoportok

szobaHalacska-kör

Halacska csoport

kisgyermekgondozóink:
Repa-Kádár Krisztina, Szántó Hanna

daduskánk: Gayerhoszné Kiss Barbara

szobaGalamb-kör

Galamb csoport

kisgyermekgondozóink:
Beczné Nagy Mónika, Kováts Noémi

daduskánk: Vastagné Lukácsi Erika

szobaMéhecske-kör

Méhecske csoport

kisgyermekgondozóink:
Szalai Gabriella, Szabó Réka

daduskánk: Főfai Krisztina

szobaBárányka_kör

Bárányka csoport

kisgyermekgondozóink:
Tóth Katalin, Molnár Szilvia

daduskánk: Kabarné Hampl Brigitta